Щоденні біблійні уроки

Євангелія від Павла: до євреїв

Урок 4. Божий відпочинок

cover
Урок 4. Божий відпочинок
play pause

Змінити розмір шрифту:

«Бо хто увійшов до Його відпочинку, той і відпочив від своїх діл, як Бог від Своїх» (До євреїв 4:10).

«Бог благословив і освятив сьомий день, тому що Він відпочивав у цей день від усіх Своїх дивовижних діл творіння. Субота була створена для людини, і Бог бажав, щоб у цей день людина утримувалась від праці, бо Він Сам відпочивав у суботу після шести днів творіння». – Свідоцтва для церкви. – Т.4. – С.247.

Додаткові матеріали для вивчення: Бажання віків. – С.281-289.

Неділя 21 січня

1.  СПРАВЖНІЙ БОЖЕСТВЕННИЙ ВІДПОЧИНОК

а. Про який відпочинок говорить апостол Павло у 4 розділі Послання до євреїв?

До євреїв 4:1: «Тому, поки діє обітниця ввійти до Його відпочинку, біймося, аби не здалося комусь із вас, що він запізнився».

«Ми знайдемо відпочинок, коли перестанемо виправдовувати самі себе і міркувати лише з огляду власних інтересів. Цілковита покірність і прийняття Його шляхів – ось секрет досконалого відпочинку в Його любові… Вчиняйте так, як Він вам велить, і вірте: Бог зробить усе, що обіцяв… Чи прийшли ви до Нього, відрікаючись від усіх своїх хитрощів, від свого невір’я та самоправедності? Приходьте такими, якими ви є, – немічними, безпорадними та близькими до загибелі.

Який же ″відпочинок″ Він нам обіцяє? Суть цього відпочинку полягає в усвідомленні того, що Бог є вірний і ніколи не розчарує того, хто приходить до Нього. Він дарує нам цілковите і безоплатне прощення та приймає нас – це означає відпочинок для душі, відпочинок у Його любові». – Наше найвище покликання. – С.97.

б. Чому Євангелія не дає очікуваного результату для деяких людей?

До євреїв 4:2, 6: «2 Адже ми, як і вони, одержали Добру Звістку, але слово, яке слухали, не принесло їм користі, бо не слухали з вірою. 3 Ми, які повірили, входимо до відпочинку, як Він провістив: Я присягнув у Моєму гніві, що не ввійдуть до Мого відпочинку, – хоча діла [Його] були закінчені при створенні світу. 4 Тому що сказав десь про сьомий [день] ось так: І відпочив Бог сьомого дня від усіх Своїх діл. 5 І знову тут: Не ввійдуть до Мого відпочинку. 6 Отже, виходить, що деякі ввійшли до нього, а ті, хто раніше одержав Добру Звістку, не ввійшли через непослух»;

До римлян 9:30-32: «30 Що ж скажемо? Язичники, які не шукали праведності, осягнули праведність, – ту праведність, що з віри, 31 а Ізраїль, який шукав Закону праведності, не осягнув Закону [праведності]. 32 Чому? Тому що шукали не з віри, а з діл [Закону]. Вони спіткнулися об камінь спотикання».

«Якщо ми не слухатимемо Слово з вірою, якщо не прийматимемо почуті істини як послання з Небес, яке має бути уважно вивчене, прийняте всім серцем і втілене в духовне життя, то втратимо вплив Божого Духа. Ми не випробували на власному досвіді, що означає знайти відпочинок, прийнявши Божественні запевнення Слова». – Погляд вгору. – С.75.

1. Поясніть, що означає увійти до Божого відпочинку.

Понеділок 22 січня

2.  ВХОДЯЧИ У БОЖИЙ ВІДПОЧИНОК

а. Коли ми дійсно знаходимо Божий Небесний відпочинок?

До євреїв 4:3 (перша частина): «Ми, які повірили, входимо до відпочинку…».

Опишіть зв’язок між суботою, сьомим днем тижня, і цим Божественним відпочинком.

До євреїв 4:4: «Тому що сказав десь про сьомий [день] ось так: І відпочив Бог сьомого дня від усіх Своїх діл».

«Оскільки Господь знайшов відпочинок у суботу, то ″поблагословив Бог сьомий день і освятив його″ (Буття 2:3), відокремивши його для святої мети. Він дав суботу Адамові як день відпочинку. Це був пам’ятник творіння, а також ознака Божої сили і Його любові». – Бажання віків. – С.281.

«Жодна інша постанова, дана Богом євреям, не відрізняла їх так сильно від навколишніх народів, як субота. Бог бажав, аби дотримання суботи стало відмінною ознакою тих, хто поклоняється Йому. Субота мала бути ознакою їхнього відокремлення від ідолопоклонства та союзу з Істинним Богом. Але щоб святити суботу, люди й самі повинні бути святими. Через віру вони повинні стати спільниками праведності Христа. Коли Ізраїлю було дане повеління: ″Пам’ятай день суботній, щоб його святити″, – Господь також сказав: ″Будете для Мене святими людьми″ (Вихід 20:8; 22:30). Тільки у такий спосіб субота могла вирізняти ізраїльтян як Божих поклонників.

Коли юдеї відійшли від Бога і відмовилися вірою прийняти праведність Христа, субота втратила для них своє істинне значення. Намагаючись самозвеличитися та відвернути людей від Христа, сатана працював над тим, щоб спотворити суботу, оскільки вона є знаком влади Христа. Юдейські вожді виконували волю сатани, коли обтяжували Божий день відпочинку численними вимогами. За днів Христа субота виявилася настільки спотвореною, що дотримання її у тому вигляді швидше віддзеркалювало вдачу егоїстичних деспотичних людей, аніж характер люблячого Небесного Отця. Рабини, фактично, представляли Бога Володарем, закони Якого люди не в змозі були виконувати. Вони спонукали народ дивитися на Бога, як на тирана, і вважати, що дотримання суботи, якого нібито Він вимагає, робить людей жорстокими і безсердечними. Місія Христа полягала в тому, щоб спростувати ці помилкові уявлення. Хоча рабини переслідували Його з непримиренною ворожістю, Він навіть не думав удавати, що підкоряється їхнім вимогам, а йшов уперед, дотримуючись суботи у відповідності з Божим Законом». – Там саме. – С.283, 284.

«У суботу Бог отримує ще більше наполегливих прохань, ніж у інші дні. У цей день Його народ залишає свої повсякденні справи і проводить час у роздумах і молитві. У суботу люди просять у Бога більше ласки, ніж у інші дні. Божі діти очікують особливої Божої уваги, прагнуть Його добірних благословень. Бог не чекає, поки скінчиться субота, щоб можна було виконати їхні прохання». – Там саме. – С.207.

2. Чим унікальний Божий відпочинок у сьомий день – суботу?

Вівторок 23 січня

3.  ПРАЦЯ ТА ВІДПОЧИНОК

а. Як ми повинні працювати, щоб знайти обіцяний відпочинок?

До євреїв 4:9, 11: «9 Отже, для Божих людей залишається дотримання суботи… 11 Тож поспішімо увійти до того відпочинку, щоби хтось не впав у непокору за тим же прикладом».

«[До євреїв 4:9, 11 цитується]. Відпочинок, про який тут йдеться, – відпочинок благодаті, що отримується відповідно до припису після старанної праці. Ті, котрі навчаться від Ісуса Його лагідності та покірності, знайдуть відпочинок у досвіді практичного застосування Його уроків. Цей відпочинок полягає не в ледарстві, егоїстичному спочинку та пошуку задоволень. Ті, котрі не готові з любов’ю, вірно і щиро служити Господу, не знайдуть духовного відпочинку ні в цьому житті, ні в майбутньому. Тільки після старанної праці настає мир і радість у Святому Дусі – щастя у земному житті та слава у майбутньому житті.

Отож, працюймо! Часто повторюймо слова, які зміцнюватимуть і надихатимуть слухачів. Більшість із нас є надто байдужі одне до одного. Ми забуваємо, що наші співпрацівники часто потребують слів надії та підбадьорення. Коли хтось потрапляє в біду, зверніться до нього і скажіть йому слова відради. Це – справжня дружба». – Біблійний коментар АСД [з коментарів Е.Г. Уайт]. – Т.7. – С.928.

б. Чи можемо ми займатися нашими повсякденними справами в суботній день, коли знаходимо відпочинок у Господі?

До євреїв 4:10: «Бо хто увійшов до Його відпочинку, той і відпочив від своїх діл, як Бог від Своїх»;

Вихід 20:10: «А сьомий день – субота Господу, Богові твоєму. Не робитимеш жодної праці ні ти, ні твій син, ні твоя дочка, ні твій раб, ні твоя невільниця, ні твій віл, ні твій осел, ні [інша] твоя худоба, ні твій приходець, який живе у твоєму домі»;

Ісаї 58:13: «Якщо стримаєш свою ногу від зневажання суботи, не потакаючи своїм забаганкам у Мій святий день; коли будеш називати суботу відрадою, [вважаючи її] славною святинею Господа, – вшануєш її тим, що не ходитимеш своїми дорогами, не догоджуватимеш своїм примхам, і не провадитимеш порожніх розмов»;

До римлян 14:23 (остання частина): «А все, що не з віри, – гріх».

«Бог створив людину за Своєю подобою і дав їй приклад дотримання сьомого дня, який Він Сам освятив. Він бажає, щоб у цей день людина поклонялася Йому і не займалася жодними повсякденними справами. Людина, яка нехтує четвертою заповіддю після того, як отримала світло щодо вимог суботнього відпочинку, не може залишатися невинуватою в очах Бога». – Свідоцтва для церкви. – Т.4. – С.247.

в. Які справи перебувають у гармонії з суботнім відпочинком?

Ісаї 58:6-8: «6 Ось який піст Я визнаю: розбий кайдани несправедливості, розв’яжи мотуззя ярма, відпусти пригноблених на свободу, – розірвавши кожне ярмо! 7 Поділись своїм хлібом з голодним, а нещасних безпритульних поклич у свій дім. Коли ж побачиш нагого, зодягни його, й від свого рідного не відвертайся! 8 Тоді твоє світло засяє, як порання зоря, і твоє виздоровлення не забариться, – попереду тебе йтиме твоя праведність, і Господня слава огортатиме тебе».

«Ісус заявив [рабинам]: робота, яка полегшує страждання, знаходиться у гармонії із Заповіддю про суботу…

Винуватий той, хто не полегшить страждань ближніх суботнього дня. Святий день Божого відпочинку був установлений для людини, і справи милосердя цілком відповідають його призначенню. Бог не бажає, щоб Його творіння страждало від болю, який можна полегшити в суботу, як і будь-якого іншого дня». – Бажання віків. – С.206, 207.

3. Як ми змінюємося, знаходячи відпочинок у Господі?

Середа 24 січня

4.  СИЛА БОЖОГО СЛОВА

а. Наскільки могутнім є Боже Слово?

Псалом 33:6, 9: «6 Господнім словом створені небеса, а подихом Його уст – уся їхня сила… 9 Адже Він сказав – і сталося, Він звелів – і з’явилось»;

До євреїв 4:12: «Адже Слово Боже – живе й діяльне, гостріше від усякого двосічного меча: воно проникає аж до поділу душі й духа, суглобів і мозку кісток, судить думки й наміри серця».

«Є межа, за котрою людські зусилля даремні. Хоч ми повинні проповідувати Слово, але ми не можемо виявити ту силу, яка б оживила душу, і в ній виросли б праведність і хвала. У проповідуванні Слова має діяти сила, що перевищує людські можливості. Лише завдяки Божественному Духові Слово стає живим і могутнім, здатним воскресити душу до вічного життя. Саме це Христос бажав закарбувати у свідомості Своїх учнів. Він навчав, що самі по собі вони не володіють нічим, що забезпечило б успіх їхній праці, лише чудодійна сила Бога робить Його Слово живим та діючим». – Наочні уроки Христа. – С.63, 64.

б. Наскільки добре Бог знає нас?

До євреїв 4:13: «І немає створіння, яке б сховалося від Нього, але все оголене й відкрите перед Його очима, – Йому дамо звіт!»;

Еклезіаста 12:14: «Адже Бог приведе на суд кожну справу, і навіть утаємничену, – добра вона, чи злочинна».

«Заради вічних інтересів кожна людина повинна досліджувати власне серце та вдосконалювати кожну Богом дану здібність. Нехай усі пам’ятають, що в серці людини немає жодного спонукання, якого б Господь не бачив чітко. Спонукання кожної людини зважуються настільки ретельно, ніби доля людини залежить тільки від цього результату. Нам потрібен зв’язок із Божественною силою, щоб ми могли мати більше ясного світла та здатність розуміти причини та наслідки. Нам необхідно розвивати цю здатність як учасникам Божественної природи, уникаючи морального розтління, яке є у світі. Нехай кожний уважно подумає над важливою істиною: Небесний Бог є справедливим, і немає жодного задуму, яким би заплутаним він не був, жодного мотиву, яким би старанно прихованим він не був, якого Він не розумів би чітко. Він читає таємні задуми кожного серця. Люди можуть планувати нечесні дії, думаючи, що Бог не дізнається про них; але в той великий день, коли книги будуть розкриті і кожну людину судитимуть за тим, що написано в книгах, ці вчинки виявляться такими, якими вони є». – Біблійний коментар АСД [з коментарів Е.Г. Уайт]. – Т.3. – С.1160.

«Боже око не спить; Йому відомі всі гріхи, приховані від очей смертних людей. Винуваті точно знають, які гріхи їм треба сповідувати, щоб очистити душу перед Богом. Ісус дає їм можливість сповідатися, покаятися в глибокому смиренні та очистити своє життя послухом Істині. Зараз настав час виправляти помилки та сповідувати гріхи – інакше вони постануть перед нами у день Божого гніву». – Свідоцтва для церкви. – Т.1. – С.156.

4. Опишіть могутню силу Божого Слова, яка проявляється в житті християнина.

Четвер 25 січня

5.  МИЛІСТЬ І БЛАГОДАТЬ ДЛЯ СВОЄЧАСНОЇ ДОПОМОГИ

а. Хто Єдиний може бути нашим Заступником перед Отцем і чому?

До євреїв 2:17, 18: «17 Тому треба було Йому в усьому уподібнитися братам, аби бути милосердним і вірним Первосвящеником перед Богом, для ублагання за гріхи людей. 18 Бо в чому Сам постраждав, будучи випробуваним, Він може допомогти і тим, хто переносить випробування»;

До євреїв 4:14: «Тому, маючи великого Первосвященика, Який пройшов небеса, – Ісуса, Божого Сина, – тримаймося визнання»;

До євреїв 7:25: «Тому, будучи завжди живим, Він може завжди спасати тих, хто приходить до Бога через Нього, аби заступатися за них»;

1 Івана 2:1, 2: «1 Дітоньки мої, пишу вам це, щоб ви не грішили. А коли хто згрішить, то маємо Заступника перед Отцем, Ісуса Христа, Праведника. 2 Він – примирення за наші гріхи, і не тільки за наші, а й за [гріхи] всього світу».

«Як священник Христос зараз разом з Отцем на Його престолі. Разом із Вічним, Самоіснуючим, на престолі Той, Хто ″поніс на Собі наші недуги, взяв на Себе наші страждання″ (Ісаї 53:4), Хто, ″подібно [до нас був] випробуваний у всьому, за винятком гріха″ (До євреїв 4:15)». – Дивовижна Божа благодать. – С.69.

«У вас немає труднощів, які не обтяжували б [Ісуса] так само, як і вас, немає такої скорботи, якої не зазнало б Його серце. Його почуття можна було поранити зневагою, байдужістю друзів так само легко, як і ваші. Ваша дорога терниста? Дорога Христа була удесятеро важча. Ви страждаєте? Він також страждав». – Наше найвище покликання. – С.59.

б. Що ми знаходимо в Небесній Святині «для своєчасної допомоги»?

До євреїв 4:15, 16: «15 Адже маємо не [Такого] Первосвященика, Який не може співчувати нашим слабкостям, але Який подібно [до нас був] випробуваний у всьому, за винятком гріха. 16 Тому приступаймо сміливо до престолу благодаті, щоб одержати милість і знайти благодать для своєчасної допомоги».

«У Святому Святих знаходиться Його Закон – велике мірило праведності, котрим випробовується усе людство. Над ковчегом, де зберігаються скрижалі Закону, знаходиться престол благодаті, перед яким Христос благає про зарахування грішникові Його заслуг. Так представлений союз справедливості та милості в Плані викуплення людства». – Велика боротьба. – С.415.

«Христос віддав Своє тіло, ″що за вас ломалося″, для викупу Божої спадщини, щоб дати людині ще один шанс…

Своїм бездоганним життям, Своєю покорою, Своєю смертю на Голгофському хресті Христос заступився за грішне людство. І тепер Вершитель нашого спасіння заступається за нас не просто як Прохач, але як Переможець, Котрий проголошує Свою перемогу. Його жертвоприношення завершене, і, як наш Заступник, Він звершує Своє служіння, тримаючи перед Богом кадильницю, наповнену Його досконалими заслугами, а також молитвами, сповіданнями та вдячністю Його народу. Поєднані з благоговінням Його праведності вони підносяться до Бога як приємний фіміам. Жертва цілком прийнята і прощення покриває всі гріхи». – Щоб мені пізнати Його. – С.74.

5. Чому ми можемо бути вельми вдячними за служіння Христа на Небесах?

П’ятниця 26 січня

ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ПОВТОРЕННЯ

1 . Поясніть, що означає увійти до Божого відпочинку.

2. Чим унікальний Божий відпочинок у сьомий день – суботу?

3. Як ми змінюємося, знаходячи відпочинок у Господі?

4. Опишіть могутню силу Божого Слова, яка проявляється в житті християнина.

5. Чому ми можемо бути вельми вдячними за служіння Христа на Небесах?