Щоденні біблійні уроки

Євангелія від Івана частина 4

Урок 12. Практична євангелізація

Змінити розмір шрифту:

ПАМ’ЯТНИЙ ВІРШ: «Іди до свого дому, до своїх, і сповісти їм, що для тебе Господь зробив, як змилосердився над тобою!» (Від Марка 5:19, друга частина).

Додаткові матеріали для вивчення: Свідоцтва для церкви. – Т.6. – С.254-260; Свідоцтва для церкви. – Т.1. – С.412.

«Учні повинні були почати свою працю в тому місці, де перебували». – Бажання віків. – С.822.

1. ЗІБРАЛИСЯ ПРЕДСТАВНИКИ БАГАТЬОХ НАЦІОНАЛЬНОСТЕЙ Нд, 14 груд.

а. Коли вперше було явно помічено виконання обітниці Христа про особливу силу для Його учнів?

Дії 2:1-4: «1 Коли настав день П’ятдесятниці, всі вони були однодушно разом. 2 Раптом з неба долинув шум, наче подув бурхливий вітер, і наповнив увесь дім, де вони сиділи. 3 І з’явилися їм поділені язики, наче вогняні, й осіли на кожного з них. 4 І всі вони наповнилися Духом Святим і почали говорити іншими мовами, як Дух велів їм промовляти».

«Святий Дух, прийнявши форму вогненних язиків, спочив на зібраних. Це був символ даного учням дару, який виявився в тому, що вони вільно заговорили досі незнайомими для них мовами. Вогонь символізував той гарячий запал, з яким апостоли повинні були працювати, і ту силу, котра мала супроводжувати їхню працю». – Дії апостолів. – С.39.

б. Чому в цьому випадку був потрібний дар мов?

Дії 2:5-11: «5 А в Єрусалимі перебували юдеї та побожні люди з кожного народу, який під небом. 6 Коли ж стався цей шум, зібрався натовп, і були збентежені, коли почули, що кожний говорить до них їхньою власною мовою. 7 Вони в нестямі дивувалися і говорили [один до одного]: Хіба всі ці, які говорять, не галилейці? 8 Як же це, що ми чуємо кожний своєю рідною мовою, в якій ми народилися? 9 Партянці й мідянці, еламітці й ті, хто з Месопотамії, з Юдеї та Кападокії, з Понту й Азії, 10 Фригії і Памфилії, Єгипту й околиць Лівії, що біля Киринеї, і захожі римляни, 11 юдеї і прозеліти, критяни й араби, – чуємо, як вони говорять нашими мовами про Божу велич!».

«Унаслідок розпорошення юдеї опинилися майже в усіх куточках населеного світу; перебуваючи на чужині, вони навчилися розмовляти різними мовами. Чимало цих юдеїв прибули в той час до Єрусалиму з нагоди релігійного свята. Зібрані розмовляли усіма відомими на той час мовами. Така різномовність могла б стати великою перешкодою для проповіді Євангелії, тому Бог чудовим чином задовольнив потребу апостолів. Святий Дух учинив для них те, чого вони не змогли б самі досягти протягом усього свого життя». – Дії апостолів. – С.39, 40.

1. Чому дар мов був необхідний за часів апостолів?

2. СВІДЧЕННЯ ІНОЗЕМНИМИ МОВАМИ Пн, 15 груд.

а. Що говорить апостол про справжній дар володіння іноземними мовами?

1 до коринтян 12:28, 30: «28 Деяких Бог поставив у Церкві: по-перше – апостолами, по-друге – пророками, по-третє – вчителями; потім – чудеса, тоді – дари оздоровлення, допомоги, управління, [знання] різних мов... 30 Чи всі мають дари оздоровляти? Чи всі мовами говорять? Чи всі пояснюють?».

Як це можна застосувати сьогодні?

«Є серед нас працівники, які, не витративши зусиль та часу на вивчення іноземної мови, здатні заявити про свою готовність проголошувати Істину іншим націям. У ранній церкві місіонери чудовим чином були наділені знанням іноземних мов, за допомогою яких вони були покликані проповідувати невичерпні багатства Христа. І якщо Бог бажав таким чином допомагати Своїм слугам тоді, чи можемо ми сумніватися в тому, що наша робота з підготовки людей, котрі від природи володіють іноземними мовами і які – за належного заохочення – понесуть своїм співвітчизникам звістку Істини, матиме Його благословення? Ми можемо мати в закордонних місіонерських полях набагато більше працівників, якщо ті, котрі приходять у ці поля, використовуватимуть кожну здібну людину, яку вони навертають...

У деяких випадках може виникнути потреба в тому, щоб молоді люди вивчали іноземні мови. Найбільшого успіху в цьому вони можуть досягти завдяки спілкуванню та одночасно приділяючи щодня час вивченню мови. Однак це слід робити лише як необхідний крок, що передує навчанню тих людей, яких ми знайдемо в самому місіонерському полі і які, за належної підготовки, можуть стати працівниками. Важливо залучати до служіння тих, хто здатний спілкуватися рідною мовою з людьми різних країн». – Служителі Євангелії. – С.82, 83.

б. Які таланти Бог обіцяв Своїм слугам, і що ми повинні робити, щоб розвинути ці таланти?

До ефесян 2:8: «Адже ви спасенні благодаттю через віру, і це не від вас, це Божий дар»;

1 до коринтян 12:7-11: «7 Кожному дається виявлення Духа на спільну користь. 8 Одному Дух дає слово мудрості, іншому – слово знання тим же Духом, 9 іншому – віру тим же Духом, іншому – дари оздоровлень тим самим Духом, 10 іншому – робити чудеса, іншому – пророкувати, іншому – розпізнавати духів, іншому – різні мови, іншому – пояснення мов. 11 А все це робить один і той же Дух, даючи окремо кожному, як хоче».

«Це не означає, що кожен віруючий отримає всі ці дари... Але дари Духа обіцяні кожному віруючому у відповідності до його потреб у праці для Господа. Сьогодні, як і за днів апостолів, ця обітниця залишається в силі». – Бажання віків. – С.823.

«Божа справа потребує компетентних та енергійних людей; вона потребує людей, котрі підготовлені до того, щоб виконувати служіння як вчителі та проповідники. Буває, що й працівники, котрі мають недостатній освітній рівень, домагаються певних успіхів, але вони могли б досягти більшого успіху та бути більш ефективними працівниками, якби вони з самого початку отримали належне тренування розуму». – Служителі Євангелії. – С.92.

2. Що я роблю з довіреними мені талантами?

3. КЛЮЧОВІ ФАКТОРИ УСПІХУ Вт, 16 груд.

а. Чому місіонерські школи є таким цінним ресурсом? Яким є перший обов’язок кожного, хто прагне ефективно поширювати Євангелію?

2 до Тимофія 2:15: «Постарайся представити себе гідним перед Богом, бездоганним працівником, який наставляє на принципи істини».

«Робота, спрямована на навернення людей до Христа, потребує ретельної підготовки. Люди не можуть долучитися до Господнього служіння без необхідної підготовки і розраховувати на найвищий успіх. Механіки, юристи, торговці – люди всіх родів занять та професій здобувають освіту у тій сфері діяльності, якою вони планують займатися. Їхня мета – стати якомога продуктивнішими у своїй сфері діяльності. Запитайте модистку чи кравчиню – і вона скаже вам, скільки часу їй довелося працювати, перш ніж вона по-справжньому навчилася виконувати свою роботу. Архітектор розповість, скільки часу йому знадобилося на те, щоб зрозуміти, як спланувати гарний та зручний для проживання будинок. І так відбувається у будь-якій сфері людської діяльності.

Невже служителі Христа повинні виявляти меншу старанність, готуючись виконувати незрівнянно важливішу роботу? Чи можуть вони не знати методів та засобів, які використовуються для навернення душ? Для того щоб звернутися до людей з питаннями, які торкаються їхнього благополуччя у вічності, необхідні знання людської природи, старанне навчання, глибокі роздуми і щира молитва». – Служителі Євангелії. – С.92.

«Лише на Божому вівтарі ми можемо запалити свою свічку Божественним вогнем…

Божі вісники повинні прагнути бути з Ним, якщо бажають мати успіх у своїй роботі. Розповідають про одну стару жінку з Ланкаширу, яка слухала, як її сусіди намагаються пояснити, чому їхній служитель працює так успішно. Вони говорили про його обдарованість, про його манеру висловлювання, про його поведінку. ″Ні, – сказала старенька, – я скажу вам, у чому справа. Людина, про яку ви говорите, близька до Всевишнього″». – Служителі Євангелії. – С.255.

б. Який Божественний захист був обіцяний учням Христа, які йдуть поширювати звістку істини?

Від Марка 16:18 (перша частина): «Братимуть у руки зміїв; і хоча щось смертоносне вип’ють, їм не зашкодить…».

Наведіть один приклад виконання цієї обітниці.

Дії 28:1-5: «1 А коли ми врятувалися, то довідалися, що острів зветься Мальта. 2 Тубільці виявили нам надзвичайну людяність; запаливши вогонь, вони приймали нас усіх, тому що був дощ і холод. 3 Коли Павло назбирав купу хмизу й поклав на вогонь, то змія, виповзши через жар, вчепилася в його руку. 4 Як тубільці побачили, що змія звисає з його руки, то говорили один одному: Напевно, цей чоловік – убивця, [оскільки] йому, врятованому від моря, помста не дозволила жити! 5 А він струснув змію у вогонь, не зазнавши жодної шкоди».

«У ті часи [на початку християнської ери] отруєння були частим явищем. Позбавлені усяких моральних принципів, люди не гребували цим засобом, щоб усунути тих, хто стояв їм на заваді в досягненні власних цілей. Ісус знав, що життю Його учнів також загрожуватиме небезпека. Чимало людей вважатимуть, що, убиваючи Його свідків, вони служать Богові. Тому Ісус обіцяв зберегти їх від будь-якої небезпеки». – Бажання віків. – С.821.

3. Яким чином я можу покращити своє служіння іншим людям у медико-місіонерській сфері?

4. СЛУЖІННЯ ХВОРИМ Ср, 17 груд.

а. Яку додаткову силу дарував Ісус Своїм учням і якими словами вони визнали цю силу?

Від Луки 9:1: «А коли покликав дванадцятьох, то дав Він їм силу і владу над усіма бісами та оздоровляти від хвороб»;

Від Луки 10:17: «Повернулися сімдесят два з радістю, кажучи: Господи, навіть біси коряться нам через Твоє Ім’я!».

Як Христос відповів їм?

Від Луки 10:20: «Однак не радійте з того, що вам підкоряються духи, але радійте, що імена ваші записані на небесах!».

«Не радійте, що володієте силою, аби не втратити залежності від Бога. Стережіться самовпевненості, щоб ви не почали діяти власними силами, замість того щоб покладатися на дух і силу вашого Господа. Наше ″я″ завжди готове привласнити собі честь, якщо ми досягаємо бодай найменшого успіху в нашій роботі. Тоді воно улещене й звеличене, і оточуючі не відчувають, що Бог – ″усе і в усьому″… Коли ми усвідомлюємо власну слабкість, тоді навчаємося покладатися на силу згори». – Бажання віків. – С.493.

б. Яким був результат того, що Ісус надавав перевагу зціленню хворих?

Від Луки 4:38, 39: «38 Вийшовши із синагоги, Він увійшов у дім Симона. Симонова теща була у великій гарячці. І Його просили за неї. 39 Ставши над нею, Він наказав гарячці, й вона залишила її. Відразу ж, уставши, вона служила їм»;

Від Луки 5:12, 13: «12 І сталося так, що коли Він був у одному з міст, то ось чоловік, весь у проказі, побачивши Ісуса, впав долілиць і благав Його, кажучи: Господи, коли хочеш, то можеш мене очистити! 13 Простягнувши руку, Він доторкнувся до нього й промовив: Хочу, стань чистим! І враз проказа зійшла з нього»;

Від Луки 6:6, 10: «6 І сталося іншої суботи, коли увійшов Він до синагоги й навчав, був там чоловік, який мав суху праву руку… 10 Поглянувши на них усіх, сказав йому: Простягни свою руку! Той зробив, і рука його стала [здоровою, як і друга]».

«Під час Свого служіння Ісус більше часу приділяв зціленню хворих, ніж проповіді. Його чудеса свідчили про правдивість Його слів, а також про те, що Він прийшов не губити, а спасати. Праведність Його ішла попереду Нього, а слава Господня – слідом за Ним. Куди б Він не приходив, чутки про Його милосердні вчинки випереджали Спасителя. Де б Він не побував, усюди люди відчували на собі Його милосердя, тішилися здоров’ям та відновленими силами. Навколо учнів також збиралися юрми народу, аби почути з їхніх уст про діяння Господні. Для багатьох Його голос був першим звуком, який вони почули у своєму житті; Його ім’я було першим словом, яке вони вимовляли, а Його обличчя було першим, яке побачили прозрілі. Як же їм після того не любити Ісуса і не славити Його? Коли Христос переходив містами й селищами, Він уподібнювався до живого потоку, який усюди приносив життя й радість». – Бажання віків. – С.350.

в. Наслідуючи приклад Христа, яку роботу виконували учні?

Дії 3:1-7: «1 Петро та Іван ішли до храму на молитву на дев’яту годину. 2 І був [тут] один чоловік, кривий від народження; його приносили і садовили щодня перед воротами храму, котрі називали Гарними, аби просив милостиню в тих, хто приходив до храму. 3 Побачивши Петра й Івана, які хотіли ввійти до храму, він почав просити милостиню. 4 Поглянули на нього Петро з Іваном і сказали: Подивися на нас! 5 Він пильно дивився на них, сподіваючись щось від них одержати. 6 А Петро сказав: Срібла й золота не маю, але що маю, те й даю тобі: в Ім’я Ісуса Христа Назарянина встань і ходи! 7 І, взявши його за праву руку, підвів його. Відразу ж зміцніли його стопи й суглоби. Підскочивши, він встав і почав ходити»;

Дії 9:32-34: «32 Коли Петро обходив усіх, прибув він і до святих, які жили в Лідді. 33 Знайшов там одного чоловіка на ім’я Еней, котрий вісім років лежав у ліжку, бо був паралізований. 34 І сказав йому Петро: Енею, зціляє тебе Ісус Христос! Устань і прибери свою постіль! І той відразу встав»;

Дії 28:8, 9: «8 І сталося, що батько Публія лежав хворий на гарячку і дизентерію; Павло, ввійшовши до нього і помолившись, поклав на нього руки й оздоровив його. 9 Коли ж це сталося, то й інші на острові, хто мав недуги, приходили й оздоровлялися».

4. За яких умов Ісус пропонує захист від смертельної небезпеки?

5. ПОЛЕГШУЮЧИ СТРАЖДАННЯ ЛЮДЕЙ Чт, 18 груд.

а. Яке важливе доручення покладено на нас до завершення благодаті?

Від Матвія 10:7, 8: «7 Ідіть і проповідуйте, кажучи, що наблизилося Царство Небесне. 8 Хворих оздоровляйте, прокажених очищайте, мертвих воскрешайте, бісів виганяйте; даром отримали – даром давайте»;

Від Марка 5:19: «Та Він йому не дозволив, але сказав йому: Іди до свого дому, до своїх, і сповісти їм, що для тебе Господь зробив, як змилосердився над тобою!»;

Від Марка 16:18 (остання частина): «…будуть покладати руки на хворих, і вони ставатимуть здоровими»;

Від Луки 9:1, 2: «1 А коли покликав дванадцятьох, то дав Він їм силу і владу над усіма бісами та оздоровляти від хвороб. 2 І послав Він їх проповідувати Боже Царство й оздоровляти недужих».

«Послідовники Христа повинні працювати так, як працював Він. Ми маємо годувати голодних, одягати нагих, потішати стражденних і нещасних. Ми повинні підтримувати розчарованих і надихати надією знеможених… Христова любов, виявлена в безкорисливому служінні, матиме більшу силу для виправлення грішника, аніж меч або суд. Останні необхідні для залякування порушників Закону, але сповнений любові місіонер може зробити набагато більше. Часто серце озлоблюється від докору, але пом’якшується любов’ю Христа. Місіонер здатний полегшити не тільки фізичні недуги, а й привести грішника до Великого Лікаря, Котрий очистить душу від прокази гріха. Бог бажає, аби хворі, нещасні й біснуваті почули Його голос через Його слуг. В особі Своїх співпрацівників Він бажає бути Утішителем, Якого не знав світ». – Бажання віків. – С.350, 351.

б. Який біблійний принцип стосується деяких методів, за допомогою яких виконується робота Господа?

Еклезіаста 3:1: «Все має свій час, і кожна справа під небом має свою пору»;

Еклезіаста 8:5: «Хто дотримується Заповіді, той не зазнає жодного лиха, бо серце мудрого знає належний час і право».

«Здійснюватимуться псевдозцілення, які видаватимуться за Божественні.

З цієї причини Господь визначив спосіб, через який Його народ повинен звершувати роботу фізичного зцілення, поєднуючи її з проповіддю Слова. Потрібно створювати санаторії, і до цих установ необхідно залучати працівників, які здійснюватимуть справжню медичну місіонерську роботу. – Медичне служіння. – С.14.

ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ПОВТОРЕННЯ Пт, 19 груд.

1. Чому дар мов був необхідний за часів апостолів?

2. Що я роблю з довіреними мені талантами?

3. Яким чином я можу покращити своє служіння іншим людям у медико-місіонерській сфері?

4. За яких умов Ісус пропонує захист від смертельної небезпеки?

5. Як я можу стати більш корисним у Господній справі?